kails' friends

> jaunākie ieraksti
> kalendārs
> draugi
> par sevi

Wednesday, July 21st, 2021


watt

9:47a
Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.

Top Gear nodirš Toyota Prius

Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)

Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu.

(25 comments | ir ko piebilst)

Friday, July 16th, 2021


watt

11:19p
e-auto uzlādes maksājumu modelis

Auto uzlādei modelis ir tikai viens: kā Tesla supercharger. Piespraud vadu, auto un lādētājs saostās, vēlāk auto ražotājs piestāda rēķinu (novelk no konta). Salīdzinoši pat esošais benzīntanka modelis ar atsevišķu soli maksāšanai cilvēkam "skaidrā naudā" vai dancojot ar karti gar termināli ir novecojis.

Bet šībrīža uzlādes "tarifu džungļi" ar neparedzamajām izmaksām, visiem tiem sīkajiem operatoriem un n-tajām autorizācijas shēmām (aplikācija, QR kods, NFC, kartiņas utt - kas viss ir tikai mehānisms kā caur aplikāciju no tavas kartes/konta noskaitīt atbilstoši naudu) - tam visam ir jāpazūd.
(Nav, starp citu, skaidrs kāpēc neliek vnk contactless karšu termināļus uz lādētāja.)

Būtu jābūt nedaudziem lielajiem operatoriem (kā Ionity, Fastned, Tesla, Kempower piemēram), un tad jau auto ražotājs runā ar šiem, tāds kā brokera pakalpojums starp lādētāja operatoru un patērētāju. (Jo nepieciešams lai auto caur uzlādes handshake nodod info par īpašnieka rekvizītiem.)

Uzlādes tarifiem arī būtu jānostandartizējas, visdrīzāk ka būs regulatora jomā. Beigu UX būtu: iespraud vadu jebkurā lādētājā, auto ar to saostās nu noskaidro no kura konta tad tiks maksāts, bet tu saņem paredzamu, skaidru aprēķinu.

(ir ko piebilst)

Sunday, July 11th, 2021


watt

1:37a
vēlu vakarā, braucot mājās dungoju pie sevis dziesmiņu.
- tēti, piedod ka es cenšos gulēt
(M. kaunina)

(ir ko piebilst)



> uz augšu
Sviesta Ciba
hackers counter system